.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رای نمایندگان به ریاست دوباره لاریجانی

صبح امروز سومین انتخابات هیات رئیسه مجلس هشتم برگزار شد و علی لاریجانی با کسب 214 رای برای سومین سال از سوی نمایندگان ملت به ریاست مجلس هشتم برگزیده شد.

لاریجانی تنها نامزد ریاست مجلس بود که از میان 258 رای ماخوذه، توانست 214رای را کسب کند و این در حالی بود که 44 رای ممتنع نیز به گلدان ها ریخته شده بود.

بنابر این گزارش همچنین در حالی که برای انتخابات نواب رئیس، محمد حسن ابوترابی‌فرد، شهاب الدین صدر و مسعود پزشکیان نامزد شده بودند، حجةالاسلام ابوترابی‌فرد به عنوان نایب رییس اول و شهاب الدین صدر به عنوان نایب رئیس دوم مجلس انتخاب شدند.

بر این اساس از 256 رای ماخوذه به ترتیب، حجةالاسلام ابوترابی فرد 188 رای، سید شهاب الدین صدر 145 رای و مسعود پزشکیان 115 رای کسب کردند.

این گزارش می افزاید: انتخاب نواب رییس مجلس در حالی برگزار شد که محمدرضا باهنر نامزد این سمت نشد. و این مسئله به این دلیل بود که وی در انتخابات هیات رئیسه در فراکسیون اصولگرایان با اختلاف 4 رای از شهاب الدین صدر، انتخاب نشده بود و لذا امروز در احترام به نتیجه آراء در فراکسیون، در صحن علنی مجلس برای نایب رئیسی نامزد نشد.

در همین حال گزارش خبرنگار ما حکایت از این داشت که نمایندگان زیادی طی دو روز گذشته برای تشویق وی برای حضور در این انتخابات به او مراجعه کرده بودند.

همچنین در ادامه انتخاب اعضاء هیئت رییسه آقایان کوهکن، ناطق نوری و آشور دوباره به عنوان کارپردازان مجلس انتخاب شدند و این در حالی بود که صبح امروز علاوه بر محسن کوهکن، محمد آشوری و احمد ناطق نوری، آقایان مهرداد لاهوتی و قسیم عثمانی هم نامزد پست کارپردازی مجلس شده بودند.

بنابر این گزارش از میان 262 رای ماخوذه، آشوری با کسب 203 رای، کوهکن با کسب 160 رای و ناطق نوری با کسب 154 رای برای سومین سال پیاپی به عنوان کارپرداز انتخاب شدند و این در حالی است که لاهوتی با 90 رای، و عثمانی با 39 رای از حضور در این پست هیات رئیسه بازماندند.

گفتنی است، کوهکن، ناطق نوری و آشوری نامزدهای منتخب فراکسیون اصولگرایان برای انتخابات هیات رئیسه بودند که عینا در صحن علنی هم انتخاب شدند.

تکمیلی:

در آخرین مرحله از انتخابات هیئت رئیسه سوم مجلس هشتم آقایان دهقان، ساعدي، امیدوار رضايي، سبحاني‌نيا، فرهنگي و محبي‌نيا به عنوان دبيران هيات رييسه مجلس انتخاب شدند.

بنابر این گزارش در انتخابات دور سوم امروز هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي كه صبح امروز برگزار شد، با راي نمايندگان محمد دهقان با 184 راي، جاسم ساعدي با 180 راي، اميدوار رضايي با 177 راي، حسين سبحاني‌نيا با 159 راي، محمدحسين فرهنگي با 147 راي و جهانبخش محبي‌نيا با 145 راي به عنوان دبيران هيات رييسه انتخاب شدند.

گفتنی است آقایان محمد كوثري و سيدكاظم دلخوش که به عنوان كانديداي دبير هيات رييسه معرفي شده بودند راي لازم را براي عضويت در هيات رييسه كسب نكردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.